بازاریابیبازاریابی دیجیتالکسب و کار

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارتان مفید است؟

چرا باید برای کسب و کارتان بازاریابی اینترنتی کنید و چگونه؟
در دنیای امروز همه به دنبال گسترش بازار خود هستند بهترین راه برای بازاریابی راه دیجیتال است کمتر کسی است که اهمیت برندسازی اینترنتی را انکار کند.
بسیاری از کسب و کارها به دلیل نداشتن مشاور کسب و کار اینترنتی شکست می خورند یک مشاور خوب ابزارهای دیجیتال را می شناسد و بهترین راه را برای استفاده از آنها پیشنهاد می دهد.

شما می توانید با صرف زمان و مطالعه بخشی از این کار را خودتان انجام دهید اما با رشد کسب و کارتان باید از جزبیات افراد خبره استفاده کنید.
اغلب کسب و کارها بدون مراجعه به مشاوره کسب و کار اینترنتی خود راههای مختلف را تجربه می کنند و از ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال مثل شبکه های اجتماعی، وب سایت، بازاریابی موبایلی و… بهره می گیرند این اقدامات برای جذب مشتری اینترنتی موثر است اما در صورتی که با برنامه ریزی و استراتژی مناسب انجام نگیرد فقط نتایج مثبت کوتاه مدت به ارمغان می آورد.
ما باید به حرفهای مصرف کنندگان گوش دهیم تا بفهمیم به چه کالاهایی با چه مشخصاتی نیاز دارند در این صورت افزایش فروش اینترنتی کار سختی نخواهد بود. بیشتر صاحبان کسب و کار به چیدمان فروشگاه ها اهمیت می دهند تبلیغات محیطی و بازاریابی مستقیم را راه حل موثری می دانند اما اغلب تاثیر تبلیغات اینترنتی را نادیده می گیریم.
امروزه خریداران قبل از حضور در فروشگاه ها تحقیقات گسترده ای انجام می دهند و از منابع اینترنتی اطلاعات زیادی کسب می کنند. ما موظفیم در زانی که مصرف کنندگان در فضای مجازی کالاهای مورد نیازشان را جستجو می کنند حاضر باشیم و اطلاعات کاملی در مورد محصول خود در اختیار مشتری بگذاریم ما نیازمند برند سازی اینترنتی هستیم.
حتی بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز می توانند از جذب مشتری اینترنتی سود ببرند.
بازاریابی اینترنتی زمانی که مشتریان وقت کمی دارند اهمیت بیشتری می یابد بسیاری از خانواده ها کالاهای خود را آنلاین خریداری می کنند چون رفت و آمد در شهر زمان و هزینه زیادی از آنها می گیرد اینجا برندسازی اینترنتی اهمیت می یابد تا مصرف کنندگان بتوانند برای خرید به شما اطمینان می کنند.
برای برندسازی اینترنتی ابتدا باید از مشاوره کسب و کار اینترنتی کمک گرفت تا شما را برای استفاده از یک استراتژی مناسب راهنمایی کند که برای افزایش فروش اینترنتی از آن بهره ببرید.
شما می توانید از همان ابتدای فعالیت در مورد موضوعاتی مانند انتخاب درست حوزه فعالیت خود مشورت کنید یا در نهایت برای بازاریابی و گسترش کسب و کار خود کمک بگیرید.

در مورد انتخاب نوع کسب و کار موارد زیادی باید در نظز گرفته شود از جمله اینکه باید بازار را بشناسید و تحقیقات بازار انجام دهید باید بدانید رقبای شما در هر حوزه چه کسانی هستند؟ باید در حوزه ای شزوع به کار کنید که دانش و مهارت بالایی در آن زمینه داشته باشید. در نتیجه شما با مشاوره کسب و کار اینترنتی هزینه های بلندمدت کسب و کار شما را کاهش می دهد.
بزرگترین شرکت های اینترنتی از مشاوره کسب و کار اینترنتی استفاده می کنند اما در انتخاب یک مشاور خوب باید دقت کنیم باید بتوانیم یک مشاور خوب را بشناسیم مشاور خوب باید در کنار دانش بالا تجربه ی کافی در این زمینه داشته باشد باید در برابر وسوسه هزینه کمتر مقاومت کنیم و شخص مناسب را انتخاب کنیم.
برای برندسازی اینترنتی از ابزارهایی مانند موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی می توان بهره برد اما این تمام ماجرا نیست انتشاررسانه های چاپی به صورت آنلاین، بازاریابی ویدیویی و وبلاگ ها سایر راه هایی هستند که برای برندسازی در فضای آنلاین استفاده می شوند.
یکی از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی اینترنتی سئو است که بازدید سایت شما را افزایش داده و موجب افزایش فروش اینترنتی می شود.

زمانی که کاربران به دنبال کالایی در اینترنت جستجو می کنند موتورهای جستجو سایت هایی را به آنها پیشنهاد می دهد.
اگر شما جزونتایج اولیه باشید کاربران بیشتری جذب خواهید کرد. سئو یک نوع طرح رایگان تبلیغ برای کسب و کار شما است. با پیاده سازی استراتژی مناسب سئو تجربه کاربری را نیز بهبود می دهید.

راه های افزایش فروش اینترنتی

راه های مختلفی برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد: استفاده درست از خبرنامه های ایترنتی، راه اندازی یک وبلاگ، تولید محتوای جذاب، استفاده با برنامه از شبکه های اجتماعی، فعالیت در تالارهای گفتگو و پشتیبانی آنلاین قوی برای مثال اینستاگرام یکی از ابزارهایی است که امروزه جایگاه ویزه ای در میان مخاطبان ایرانی دارد با استفاده هوشمندانه از این برنامه جذب مشتری اینترنتی از این طریق چندان سخت نیست.

همان طور که قبلا گفتیم یک راه افزایش فروش اینترنتی استفاده از وبلاگ ها است مردم به دنبال کسانی هستند که تجربه مشابه با آنها دارند آنها می دانند که این افراد بازاریاب نیستند و قصد فروش محصول به آنها را ندارند بگذارید کاربران نظراتشان را صادقانه بیان کنند آنها به شما کمک می کنند مصرف کنندگان آگاهانه و با دانستن ویژگی های مختلف محصول آن را خریداری کنند اگر محصول شما مشکلی داشته باشد زودتر از آن آگاه شده و آن را اصلاح می کنید.
موارد مطرح شده در این مقاله اگر به درستی اجرا شود موجب افزایش فروش اینترنتی می شود بر کسی پوشیده نیست که امروزه مشتریان قبل از خرید اقداماتی انجام می دهند حتی برای خرید کالاهای کم ارزش نیز دراینترنت جستجو می کنند قانون ها تغییر کرده اند جذب مشتری اینترنتی دغدغه بسیاری از کسب و کارها شده است.

اما افزایش فروش اینترنتی نباید تنها هدف ما باشد و ما را از پرداختن به سایر جنبه های کسب و کارمان دور کند هدف ما ارائه ی محصول با کیفیت و ایجاد تجربه ی لذت بخش برای اوست مردم دوست دارند در مورد تجربه های خوبشان صحبت کنند آنها تجاربشان را در تالارهای گفتگو و شبکه های مجازی به اشتراک می گذارند و این بهترین راه برای معرفی شما به مشتریان جدید است در نتیجه نباید فقط به دنبال جذب مشتری اینترنتی باشید باید زمانی با مشتری گفت و گو کنید که به شما نیاز دارد نه زمانی که شما می خواهید کالایی را به او بفروشید پس با اشتراک گداری اطلاعات و محتوای مناسب در مورد محصول در فضای دیجیتال مخاطبان خود را راضی کنید.

امتیاز بدهید post
نمایش بیشتر

امین قاسمی اسفهلان

مشاور کسب و کار و رشد و توسعه فردی. موسس گروه ایران آسترا و گروه تخصصی جی آی اس آکادمی. علاقمند به شاگردی، راهبری، یادگیری و نوآوری. پیوسته در مسیر شاگردی رشد و موفقیت بوده و آموخته هایم را در سایت اسفهلان به اشتراک می‌گذارم. توانایی من، یک ذهن تحلیلگر و طراح برای حل مسائل کسب و کار اینترنتی و آنلاین، هک رشد سایت و افزایش فروش سایت است. طراحی و کارگردانی هنری ظاهر وب سایت و محتوای سایت توانایی دیگری است که از ذهن تحلیلگر و تحقیقات زیاد به دسته آمده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها