بازاریابیبازاریابی دیجیتالهک رشد

دیجیتال مارکتینگ چیست؟! بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ که باید بخوانید.

اگر شما هم می‌خواهید با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و منابع درست یادگیری دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید؛ تا اخر مقاله همراه ما باشید.اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تا الان به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.

اما با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر و با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی هم تحت تاثیر قرار گرفت؛ پس در نتیجه‌ی افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده زیاد از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد.

امروزه در دانشگاه ها رشته دیجیتال مارکتینگ جای خود را باز کرده و حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند. رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران هم به رغم برخورد سرد دانشگاه‌ها، مسیر توسعه‌ی خود را طی کرده و انتظار می‌رود در آینده جای خود را در دوره‌های رسمی مدیریتی (مثلاً دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد) باز کند همچنین دیجیتال مارکتینگ به خاطر داشتن بالاترین اثرگذاری در جلب نظر مشتریان و سادگی استفاده، در بین روش‌های بازاریابی موجود، به سرعت در حال کسب محبوبیت نزد صاحبان کسب‌و کارها است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ:

  • قابلیت شخصی‌سازی
  • نتایج قابل سنجش
  • هزینه پایین برای استفاده
  • دستیابی به مخاطبین بیشتر
  • بهینه سازی آسان
  • نرخ بالاتر جلب مشتری
  • بسیاری از مردم مسیر خرید خود را به صورت آنلاین شروع می کنند.
  • مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند، و دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به آنها دسترسی پیدا کنید.
  • یکی از بهترین و پر چالش ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، هدفگیری دقیق خریداران ایده آل شماست.

بهترین کتاب هایی که می تواند در حوزه دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند:

بهترین منابع  یادگیری کتاب است.

در ادامه به معرفی چند کتاب مفید در حوزه دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

۱.کتاب مدیریت بازاریابی در فهرست بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

کتاب مدیریت بازاریابی به نویسندگی فیلیپ کاتلر اثری ماندگار  و یکی از مهم تری کتاب‌های مرجع دانشگاهی جهان به حساب می‌آید که تمام مفاهیم و اصول کاربردی بازاریابی را بیان کرده است و تا کنون به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

کتاب مدیریت بازاریابی (Marketing Management) در قالب پنج فصل نوشته شده است و هر کدام از این فصل ها به طور خلاصه در این کتاب مزایای درک نیازهای مشتری و دادن پاسخ درست به این نیازها، عناصر بازاریابی، آشنایی با سیستم تحقیقات بازاریابی آقای کاتلر، چیزهایی که مدیران بازاریابی را به اشتباه می‌اندازد و عوامل اصلی تاثیرگذار بر رفتار خرید مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد.

درباره نویسنده ی این کتاب:

آقای فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) در ۲۷ ماه مه سال ۱۹۳۲ در شیکاگوی آمریکا به دنیا آمدو اکنون در 90 سالگی وقتی به پشت سر نگاه می‌کند، متوجه می‌شود که چقدر به علم بازاریابی جهان خدمت کرده است. او تابه الان بیشتر از ۸۰ جلد کتاب تألیف کرده و بیش از صد مقاله ارزشمند و مفید را در اختیار علاقمندان و متخصصان بازاریابی قرار داده است. بی دلیل نیست که او را پدر علم بازاریابی نوین می دانند.

ایده عالی مستدام

۲.کتاب چوب دستی‌ ات را بساز یا ایده عالی مستدام

این کتاب به این موضوع می‌پردازد که انسان‌ها نیاز دارند تجربه ی امتحان‌ها و تلاش‌های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. جهان ما انسان‌ها پر از ایده‌های تازه است. این کتاب، شما را راهنمایی می کند برای اینکه ایده‌هایتان به‌ راحتی فهمیده و به‌ یادماندنی شود و دیگران به آن ها عمل کنن.

کتاب ایدۀ عالی مستدام یکی از کتاب‌های کاربردی‌ و عملی‌ حوزۀ کسب‌و‌کار است. این کتاب برای کسایی که می‌نویسند یا تدریس می‌کنند، سخنرانی می‌کنند و در حالت کلی مجبور به ارائۀ محتواها و ایده‌ها هستند بسیار مناسب است.

درباره نویسنده این کتاب :

کتاب ایدۀ عالی مستدام چکیدۀ سال‌ها پژوهش چیپ هیث (Chip Heath) و دن هیث (Dan Heath) دو برادر آمریکایی است که تاکنون چهار کتاب معروف و پرفروش رو تألیف کردن. به‌علاوه سایت مشترکی با نام برادران هیث (HeathBrothers)  برای ارائه کردن  محصولات خود دارن.

کتاب قبایل

۳. کتاب قبایل

کتاب قبایل را همه باید بخوانند؛ زیرا رهبری کردن در جهان امروز وظیفه همه ماست و باید این وظیفه را به بهترین شکل ممکن اول یاد بگیریم و دوم انجام دهیم. در صورتی که دوست دارید نگاهی نو و جدید و امروزی در مورد رهبری کردن پیدا کنید و به درکی نوین در مورد قبایل امروزی برسید این کتاب را حتما بخوانید.

چکیده ای از کتاب :

قبیله، گروهی از افراد مرتبط به یکدیگر، مرتبط به رهبر و مرتبط به یک ایده است.

قبیله چه ربطی به رهبری دارد؟

افرادی که علاقه مشترک دارند و با رهبر در ارتباط هستند، خواستار تجربیات و مطالب جدید هستند. هر قبیله به یک رهبر نیاز دارد. گاهی یک نفر این قبیله را رهبری می‌کند و گاهی چند نفر مسئولیت رهبری را به عهده می گیرند. توجه داشته باشید که بدون رهبر، قبیله از هم خواهد پاشید و بدون قبیله هم رهبری معنایی نخواهد داشت.

درباره ی نویسنده ی این کتاب:

ست گادین در 10 ژوئیه سال 1960 در آمریکا چشم به جهان گشود. او یکی از کارآفرینان بی نظیر آمریکایی است و در زمینه موفقیت، رهبری و بازاریابی سخنرانی‌ های زیادی داشته است. شاخصه اصلی این نویسنده مشهور، متفاوت اندیشیدن و متمایز بودن است؛ به گونه‌ای که شعار او تقریبا در اکثر کتاب هایش این است که مخاطبش  متفاوت باشد و متفاوت بودن را یاد بگیرد.

کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۴.کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ

با مطالعه این کتاب یاد می گیرید که چگونه می توانید بهترین استراتژی را برای شرکت های دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت به کار ببرید. در این کتاب بیان شده است که یک دیجیتال مارکتر مدرنبا استفاده از استراتژی های مارکتینگ باید چگونه عمل کند تا  بتواند به یک موفقیت تجاری بسیار خوب دست پیدا کند. این کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ در موضاعاتی مثل شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سئو و تجربه کاربری و تبلیغات نمایشی بیان کرده و آن ها را تحلیل کرده است. یکی از کتاب های دیجیتال مارکتینگ که به مدیران و افراد حاضر در فعالیت های مدیریتی پیشنهاد می شود.

درباره ی نویسنده ی کتاب:

سایمون کینگزنورث (Simon Kingsnorth) یک رهبر و استراتژیست ارشد دیجیتال با مهارت اصلی در بازاریابی دیجیتال، تحول دیجیتال و تجربه کاربر است.کتاب هک رشد

5.کتاب هک رشد

این کتاب در سال ۲۰۱۷ نوشته شده است.

کتاب هک رشد که توسط دو تا از برجسته ترین پیشگامان صنعت نوشته شده است

مطالعه این کتاب یک ابزار جامع می باشد که به وسیله آن می توان اطلاعاتی از نحوه اجرای تیم های رشد گرفته تا نحوه شناسایی و آزمایش آن ها دریافت کرد.

کتاب هک رشد بر روی مشتریان  و مخاطبان شما تمرکز می کند و میخواهد شما به آن ها تسلط پیدا کنید و محصول و یا خدمات خود را بتوانید به آن ها ارایه کنید.

درباره ی نویسنده ی کتاب:

رایان هالیدی (Ryan Holiday) در 16 ژوئن 1987 در آمریکا متولد شد و تحصیلات خود را در رشته‌ی علوم سیاسی و نویسندگی خلاق در دانشگاه کالیفرنیا ادامه داد.رایان هالیدی نویسنده، فعال در حوزه‌ی استراتژی رسانه‌ای و کارآفرین آمریکایی است. هالیدی علاوه بر ستون‌ نویسی در نیویورک ابزرور، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «بازاریابی هکر رشد» و چندین کتاب مطرح دیگر در این زمینه است.

سوالاتی که در این مقاله به آن پرداختیم:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟!

امروزه علم دیجیتال مارکتینگ چقدر لازم است و شما باید افراد را در جایی که در حال گذراندن وقت خود هستند هدف بگیرید؛ یعنی در اینترنت.

نام کتاب هایی درباره ی دیجیتال مارکتینگ باید بخوانیم چیست؟!

خواندن کتاب تاثیرات باور نکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی می گذارد فواید فوق العاده ای دارد، به زندگی انگیزه می دهد. خواندن کتاب های مختلف درباره ی دیجیتال مارکتینگ باعث می شود دیدگاه های متفاوت را درباره ی این موضوع بخوانیم و تحلیل کنیم.

 

امتیاز بدهید post
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها