هک رشدبازاریابیبازاریابی دیجیتال

همه چیز درباره‌ی پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا

از بازاریابی عملگرا (پرفورمنس مارکتنیگ) چه می دانید؟ بازاریابی یا همان مارکتینگ(Marketing) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای ایجاد ارتباط، مبادله ی انتقادات و پیشنهادات میان مشتریان و فروشنده و فروش انجام می شود. بازاریابی یا مارکتینگ یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدام برای داشتن و رشد کسب و کار عالی و بی نظیر می باشد که سبب ایجاد آگاهی از خدمات شما می شود و حتی می تواند فروش را نیز افزایش دهد.

به طور کلی بازاریابی میتواند به جذب مشتری، حفظ محبوبیت و یا شهرت، بهبود رابطه میان مشتری و فروشنده، ایجاد کانال اطلاعاتی، افزایش فروش، حفظ ارتباط پایدار میان مشتری و فروشنده کمک کند.

پرفورمنس مارکتینگ

انواع بازاریابی

بازاریابی به روش ها و سبک های مختلفی انجام می شود و هر نوع بازاریابی مشتری هدفیخاص دارد که شما با توجه به کار و خدمات تان، بازارتان و مشتری های هدف تان  شیوه ی بازاریابی را انتخاب می کنید. چند روش بازار یابی را نام برده ایم:

  • دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی سنتی و قدیمی
  • بازاریابی برند
  • بازاریابی مخفی
  • بازاریابی وابسته
  • کمپین مشترک
  • بازاریابی وفاداری
  • بازاریابی توسط خود مشتریان
  • بازاریابی محیط زیست
  • بازاریابی محلی و یا مجاورتی
  • بازاریابی اینفلوئنسر
  • بازاریابی انجمنی
  • بازاریابی دورنگرا
  • بازاریابی عملگرا و ……

بازهم تاکید میکنم انتخاب هر کدام از این روش ها بسته به شناسایی مشتری هدفمند شما دارد.

در ادامه مقاله میخواهیم درباره ی یکی از معروف ترین روش های بازاریابی یعنی Performance marketing یا بازاریابی عملگرا صحبت کنیم.

 

Performance marketing یا بازاریابی عملگرا (عملکردی)

مدیران، صاحبان کسب و کار و بازاریابان از اقدام هایی که درحوزه ی بازاریابی خود انجام می دهند به دنبال دریافت نتیجه دل بخواه و مناسب هستند و برای رسیدن به آن سرمایه گذاری می‌کنند.

بازاریابی عملگرا یا Performance marketing روشی از بازاریابی است که به به صورت برنامه های آنلاین انجام می شود و برای کسب و کارهایی کاربردی است که در فضای آنلاین فعالیت می کنند.

در بازاریابی عملکردی ( Performance Marlting) بازاریابان پس از اینکه کامل به اطمینان خاطر درباره ی دریافت کامل سود خود رسیدند ، برای خرید سرمایه گذاری میکنید و جالب است بدانید که هزینه های اولیه برای  شروع این نوع بازاریابی تقریبا ناچیز است و از طرفی مدیران کسب و کارها به دنبال روشی هستند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه به آنها اطمینان خاطر را بدهد، به همین دلیل بازاریابی عملکردی  بسیار مورد استقبال قرار گرفته.

بازاریابی عملگرا

مزایای Performance marketing یا بازاریابی عملگرا(عملکردی):

  • تغییر در نحوه ی استراتژی تبلیغ و فروش محصولات جدید
  • کاهش هزینه خرید
  • کاهش سرمایه اولیه
  • افزایش سود دهی

مراحل پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا چیست؟

مراحل پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا چیست؟

۱.تعیین هدف

تعیین هدف مهم است برای اینکه به ما این امکان را می دهد که تصمیم گیری کنیم و بر روی چیزهایی که واقعاً میخواهیم تمرکز کنیم. تعیین هدف همچنین به ما اجازه می دهد که بتوانیم پیشرفت خود را اندازه گیری و محاسبه کنیم بدانیم موانع چست و راه غلبه را پیدا کنیم و کسب و کار خود را تصویر سازی نماییم. اگر نمی دانید که می خواهید به چه هدفی در بازاریابی که میخواهید انجام دهید برسید، نمی توانید برنامه ریزی خوبی برای آن داشته باشید و تیرتان به سنگ میخورد.

تعیین هدف در بازاریابی

2.انتخاب شبکه بازاریابی مناسب

غیر از شرکت های ابر قدرت و بزرگی مثل کوکاکولا،اپل و مک دونالد و…. سایر برندهای بزرگ درحال حاضر در لیست که جزء پردرآمدترین کسب و کارهای چندسال اخیر هستند، باقی کسب و کارهای بزرگ و کوچک و جدید هم از کانال‌ های بازاریابی استفاده می‌کنند. روان ترین مفهومی که می‌توانم برای  شبکه ی بازاریابی ارائه بدهم این است که کانال‌های بازاریابی سیستم‌هایی هستند که روش توزیع محصول را از تولید کننده به دست مصرف کننده تسهیل می‌کنند.

راز محبوبیت برند در رنگ شناسی نهفته است!

۳.برنامه ریزی

برنامه ریزی، مهمترین و موثرترین اقدام در بازار یابی برای مدیرانی است که می خواند به کسب و کارشان رونق بدهند. در واقع برنامه ریزی می تواند، در کمک به پیشگیری از اشتباهات، شناسایی مشکلات پیش رو یا تشخیص فرصت های پنهانی که به ذهن ما خطور نمی کند موثر باشد. در سازمان های پیچیده امروزی، بدون برنامه ریزی های دقیق، امکان پیش بردن کسب و کار و ارتقای آن وجود ندارد.

۴.نظارت بر کمپین تبلیغاتی

یکی از مهم ترین اقدامات بازاریابی، تبلیغات است. امروزه تنها کسب و کار هایی می تواند ارتقا پیدا کنند که بتوانند تبلیغات خوب و اصولی با شناختن مشتری هدف خود انجام دهند. برای تشکیل یک کمپین تبلیغاتی خوب در وحله اول هدف از تبلیغات را تعیین می کنید سپس بودجه تبلیغات را در نظر می گیریم در ادامه انتخاب رسانه مناسب برای اجرای برنامه تبلیغاتی خود را تعیین می کنید که  خیلی مهم است و در انتخاب آن دقت کنید و پخش تبلیغات تعیین و نظارت دقیق بر اجرای کمپین های تبلیغاتی تیر آخرست تا یک تبلیغات موثر داشته باشد.

یکی از بخش های مهم  این قسمت که صاحبان کسب و کار های موفق تاکید زیادی روی آن دارند انتخاب رسانه است زیرا شما از رسانه است که برای انتقال پیام تبلیغات خود به مخاطبان استفاده می کنید و مشتری هدف خود را از همان رسانه دریافت میکنید.

نظارت بر کمپین تبلیغاتی

۵.مدیریت هزینه‌ها

مدریت هزینه ها به صاحبان کسب و کار و بازاریابان  کمک می‌کند تا نسبت تقریبا مساوی بین درآمد خود و هزینه‌ های کاری برقرار کنند.

مدیریت درآمد به بیان ساده تر یعنی داشتن  یک برنامه دقیق ومنظم برای کنترل ورودی و خروجی هزینه ها و داشتن چنین برنامه‌ای در قسمت مالی کسب و کارتان کار شما را خیلی راحت می کند و باعث می شود فشارهای اقتصادی و استرس مالی که در مقاطع خاصی به سراغ شما می آید کاهش یابد یا کمتر تکرار شود.

بازاریابی عملگرا یا عملکردی برای چه کسب و کارهایی مناسب است ؟!

با مطالبی که در بالا بیان شده بود فهمیدیم که پرفورمنس مارکتینگ یک بازاریابی آنلاین است؛ پس کسب و کارهایی که در شبکه مجازی و اینترنت مخاطب دارند می توانند از این بازاریابی استفاده کنند. همچنین در مزایای پرفورمنس مارکتینگ گفتیم که با هزینه اولیه ای کم میتوانید این بازاریابی را انتخاب کنید در نتیجه پرفورمنس مارکتینگ برای کسب و کارهایی که تازه کارشان را شروع کردند یا کسب و کارهایی که قبلا از روش های دیگر بازاریابی که مناسب کسب و کارشان نبود استفاده کردند و سودی نگرفتند مناسب است.

سوالاتی که در این مقاله به آن پاسخ دادیم:

بازاریابی چیست؟

در این مقاله به بررسی بازاریابی و ضرورت انجام آن برای بیزینس های جدید یا کوچیک پرداختیم. مدیران این کسب و کارها باید بدانند که بازاریابی باعث برند شدن، اعتبار بیزینس و محبوب شدن محصول و رسیدن آن به دست مشتریان می شود.

بازاریابی به جذب مشتریان جدید می پردازد و فرصت ها و پتانسیل های فروش بیشتر را بررسی می کند. همچنین به برنامه ریزی بر روی نکات پرسود می پردازد و کسب و کار را رشد و توسعه می دهد.

 انواع بازاریابی چیست!؟

باید بدانید که هر بازاریابی است که مشخص می کند آیا کسب و کار شما به سود می رسد یا نه پس دانستند و مطالعه درباره انواع بازاریابی و شیوه  عملکرد آنها کمک زیادی به شما می کند. در واقع بازاریابی پلی است که راهی بین موفقیت و کسب و کار شما می سازد. بسیاری از بیزینس هایی که به نتیجه دلخواه خود رسیده اند تاکید کرده اند که بازاریابی ابزاری است که با آن به کارتان شهرت، اعتبار و مشتری وفادار می دهید.

پرفورمنس مارکتینگ (Performance marketing) یا بازاریابی عملگرا چیست!؟

بازاریابی شیوه و روش های متفاوتی دارد که مدیر هر کسب و کار با در نظر گرفتن خدمات، سرمایه و مشتری هدف انتخاب می کند روی کدام بازاریابی سرمایه گذاری کند. بازاریابی عملگرا یا عملکردی هم  یک شیوه ی بازاریابی  است که به درد کسب و کار های آنلاین میخورد و اگر درست صورت بگیرد خیلی به کسب و کار شما کمک می کند.

مزایای پرفورمنس مارکتینگ (Performance marketing) چیست!؟

دانستن مزایای هر روش بازاریابی باعث می شود که صاحب هر کسب و کار بتواند بازاریابی کاربردی و مناسب کار خورد را انتخاب کند.

 

امتیاز بدهید post
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها