کسب و کار

راهکار هایی برای رشد کسب و کار شما

همه ی ما می دانیم که راه اندازی و رشد کسب و کار موفق یکی از چالش بر انگیزترین اهداف هر شخص می تواند باشد که نیاز است برای به دست آوردن آن سخت کوشی و فداکاری زیادی از خود در این مسیر نشان دهد؛ اما باید بدانیم که رسیدن به موفقیت یک فرمول خاص ندارد، در واقع مسیر موفقیت هر شخص برگرفته از شکل دادن یک سری عادات در خود و انجام رفتار های کلیدی و طلایی در کسب و کارش است که کسب و کار را در مسیر موفقیت سوق می دهد.

اگر فرمول کلی میخواهید، خلاصه و مختصر و کوتاه بگویم: شما برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان در قدم اول خود را بشناسید و طبق خودشناسی یک سری عادت ها را در خود شکل دهید.( عادت های خوب و کوچک یکی از طلایی ترین قدم ها برای موفقیت است، از اهمیت آن غافل نشوید.) قدم دوم روی کارتان تمرکز کنید و راهکار های کلیدی را با آزمون و خطا بیابید. خب شاید بپرسید اگر ما وقت کافی برای پیدا کردن راهکار های کلیدی و آزمون و خطا کردن نداشته باشیم ؟!

راه کار برای رشد کسب و کار شکل گیری عادت های خوب و پیدا کردن راهکار درست

روزانه هدف گذاری کنید؛ کار هایی که میخواهید انجام دهید را یادداشت کنید.

خیلی منطقی است که به جای تعیین مقصد، اولین قدم خود را مشخص کنید. هدف گذاری روزانه باعث می شود که شما سردرگم نشوید و یا از این شاخه به آن شاخه نپرید.این امکان را به شما می دهید که کار ها را مشخص کنید و امروز و فردا نکنید. بدانید چه میخواهید و قرار است چه کاری انجام دهید.

اینکه هدف روزانه خود را بنویسید باعث می شود نظمی در امور کاریتان شکل بگیرد. وقتی اهداف یا کارهایتان را یادداشت می کنید و بعد انجام دادن آن دورش را خط می کشید؛ خود به خود انگیزه و حس رضایتی در شما شکل می گیرد که شما را برای به پایان رسیدن کارتان مشتاق تر می کند. بازهم تاکید می کنم، برنامه ریزی روزانه را انجام دهید و پیگیر برنامه هایتان باشید.

در ادامه مطلب عادت و راهکار های قدم دوم را که گلچینی از تجربیات افراد موفق بوده است را مطرح کرده ایم و شما می توانید با خواندن آن لیستی از کار هایی را که فکر می کنید بتواند به شما در مسیر موفقیت و رشد کسب و کار تان کمک کند تهیه کنید.

شکل گیری عادت های خوب و پیدا کردن راهکار درست

مدیریت و بهینه زمان را جدی بگیرید

روزانه ۲۴ ساعت وقت داریم و از لحاظ علمی  نمی توانیم بیشتر از ۲۴ ساعت برای خودمان زمان بخریم  پس با مدیریت زمان باید از این ۲۴ ساعت به نحو احسنت استفاده کنیم. مدیریت زمان (Time-Management) یعنی هوشمندانه کار کنید تا بهره‌ وری خود را چند برابر افزایش دهید.

آیا شما هم جزو افرادی هستید که بعضی وقت ها به این نتیجه می رسید که اگر تنها چند ساعت بیشتر وقت داشتید، فردی موفق تر بودید؟ و یا شاید پیش خود پرسیده باشید چگونه برخی از مدیران موفق چطور این همه کسب و کار را مدیریت می کنند؟ جوابش راحت است؛ مدیریت درست زمان.

منظور از مدیریت زمان یا از دست ندادن زمان این نیست که تفریح نداشته باشید یا استراحت نکنید؛ در واقع فقط باید بهترین زمان هر کاری را پیدا کنید. برای مثال : سعی کنید پیام هایتان را تا قبل از ظهر چک نکنید؛ چک کردن پیام تا قبل از شروع کار یا حین انجام آن قربان گاه زمان شماست. بهترین وقت چک کردن پیام ظهر، زمان استراحت است.

مدیریت و بهینه زمان را جدی بگیرید

خرج کردن عاقلانه و منطقی

مدیریت هزینه در واقع فرایندی است برای برنامه ریزی و کنترل بودجه کسب و کار ها. مدیریت هزینه ها را می توان نوعی حسابداری مدیریتی نیز نامید که از طریق کاهش دادن احتمال اضافه شدن بودجه، هزینه ها را پیش بینی می کند. مدیریت هزینه می تواند با استفاده از شناسایی، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات به برنامه ریزی و کنترل هزینه ها کمک کند.

کنترل هزینه را می‌توان با اقدامات اجرایی خاصی که منجر به کاهش هزینه‌ها در برخی فعالیت‌های شرکت می‌شود، به عنوان یک قانون خاص تعریف کرد. هدف اصلی کنترل هزینه، دستیابی به یک مجموعه استراتژی مناسب برای فروش بیشتر و رشد کسب و کار است.

ویژگی‌های یک سیستم کنترل هزینه خوب چیست؟

  • به تصویر کشیدن دقیق مسئولیت مراکز
  • استانداردهای مختلف هزینه
  • ارتباط مناسب هزینه‌های قابل کنترل
  • داشتن مرجعی کاملا معین کاهش هزینه
  • گزارش هزینه

خرج کردن عاقلانه و منطقی

برای رشد کسب و کار تان روابط خود را بسازید

روابط عمومی یا Public Relations می‌شود به ایجاد و مدیریت یک چرخه اطلاعاتی پایدار میان سازمان با سازمان، سازمان با فرد و فرد با سازمان است.خود را تصور کنید که یک فردی با روابط عمومی بالا هستید؛ شما در واحد روابط عمومی همواره می‌کوشید که ارتباطات خود را با فعالین این حوزه و همچنین افراد موثر در بازار، مثل مدیران و همچنین واحدهای روابط عمومی مجموعه‌های همکار یا رقیب، به بهترین شکل حفظ کرده و همواره آن را تقویت می کنید. چه سودی دارد؟!

  • نفوذ در افکار عمومی و هدایت آن‌ها به سمت اهداف سازمان
  • جلوگیری از سوء شهرت
  • ایجاد امتیاز مثبت و ارزش افزوده اعتباری برای پرسنل مجموعه در جمع‌ها
  • بهبود تصویر برند و شهرت برند
  • جلب توجه عموم مخاطبین به انجام یک پروژه یا پیش آمدن اتفاقی خاص
  • اطلاع رسانی به مخاطب از فعالیت همیشگی شما
  • تقویت فعالیت‌ها و چهره برندبرای رشد کسب و کار تان روابط خود را بسازید

آموزش پذیر باشید

همزمان با پیش برندن کسب و کارتان، مهارت های جدید بیاموزید؛ افراد موفق به دلایل مختلف مهارت های جدید را می آموزند. گاهی اوقات برای کار خود نیاز به مهارت های جدید دارید تا بتوانید از مزایای تکنولوژی استفاده کرده و یا با منابع آشنا شوید.سعی کنید انتقاد و آموزش پذیر باشید. درکنار اینکه دنبال این هستید بدانید چه چیزی باعث شد که افراد در کسب و کار شان موفق شوند؛ این راهم بدانید که چه اقداماتی جلوی پیشرفت شما را می گیرد.

آموزش پذیر باشید

مشورت با متخصصان کسب کارتان

داشتن یک مربی یا الگوی خوب در این مورد که خودش مالک موفق همان کسب و کار بوده یا هست، میتواند شما را چند پله در مسیر موفقیت جلو ببرد. یک الگوی خوب چون دانش آن‌ مستقیما از تجربه می‌آید می تواند به سوالات شما پاسخ مناسب و راه حل کاربردی را به شما پیشنهاد دهد یا به کاهش احتمال خطا کمک کند‌‌‌‌. برای مثال: به شما بگوید همه‌ چیز را درباره‌ ی نحوه‌ ی مدیریت کارکنان‌ تان برای پرکردن برگه‌های مالیاتی چگونه است .

از تفکر طراحی چه می دانید؟

کسب و کار

سوالاتی که در این مقاله بررسی کردیم:

راه رسیدن به موفقیت در کسب و کارمان چیست ؟!

رسیدن به موفقیت صبر و تلاش میخواد؛ همه افراد اکثرا راه رسیدن به آن را می دانند اما در قامت عمل سست رفتار می کنند. برای همین است که تعداد افرادی که در کسب و کار خود موفق می شوند کم است. اگر میخواهید موفق شوید بعد از افزودن به دانسته های خود عمل کنید.

چه عادت هایی را برای رسیدن به موفقیت در خود پرورش دهیم ؟

بسیاری از ما،‌ عادت ‌های خوب را می‌شناسیم و قبول داریم اما به آنها عمل نمی‌کنیم، اما شاید یک نکته کوچک بتواند کمی به ما کمک کند، اینکه به جای یک حکم کلی بزرگ به مصداق‌ های کوچکتر و قابل اجرای آن فکر کنیم. هرچه بیشتر از افکار و اعمال خود آگاه باشید، قدرت بیشتری خواهید داشت تا باتوجه به الگوها عادت های خوب و بد را از هم تفکیک کنیم و برای عادت های بد جایگزین در نظر بگیریم‌‌.

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها