کسب و کار

معرفی الکساندر استروالدر و کتاب‌های آن

موفقیت در کسب و کار همراه با معروف‌ترین مشاور کسب و کار

موفقیت در کسب و کار، یک فرایند طولانی مدت و صد البته حساس است که نیاز به تحقیق، مطالعه و مشورت زیادی دارد. بنابراین، لازمه‌ی موفقیت یک کسب و کار، شناخت افراد موفق و آثار آن‌ها برای درک بهتر زندگی کاری آن‌ها و درنتیجه الگو قرار دادن بخش‌های از زندگی آن‌ها است. یکی از این افراد موفق، الکساندر استروالدر است که در زمینه کسب و کار و مشاور کسب و کار، کتاب‌های زیادی نوشته است. با معرفی الکساندر استروالدر و کتاب‌های آن، همراه ما باشید.

معرفی الکساندر استروالدر

یکی از فعالان عرصه کارآفرینی، الکساندر استروالدر است. او نویسنده بسیاری از کتاب‌های کسب و کار است و در واقع برخی از کتاب‌های او، جزو بهترین کتاب‌های کسب و کار شمرده می‌شوند.

کتاب‌های الکساندر، فروش بالایی داشته و علت این فروش بالا، محبوبیت الکساندر در میان علاقه‌مندان به کسب و کار و کارآفرینی است. علت این محبوبیت، خلق بوم مدل کسب و کار توسط استروالدر است.

سال 2008 این مدل معروف طراحی شد و در بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا مورد استفاده قرار گرفت و نیاز خیلی از صاحبان کسب و کار در مورد مفهوم سود شرکت را برطرف کرد.

الکساندر استروالدر، تحصیلات مطرح و قابل قبولی نیز دارد که از دیگر علت‌های موفقیت او در زمینه کسب و کار است. او مدرک دکتری خود را در رشته سیستم‌های مدیریت اطلاعات را به دست آورد. همچنین در رشته علوم سیاسی دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

الکساندر استروالدر، مشاور کسب و کار بسیاری از استارتاپ‌هایی بوده که اکنون جزو کسب و کار‌های مطرحی هستند. او با ارائه بوم مدل کسب و کار، بررسی وضعیت شرکت و آموزش مفاهیم مربوط به سود دهی، به بسیاری از این استارتاپ‌ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب کمک بزرگی کرده است.

معرفی الکساندر استروالدر و کتاب‌های آن 6

کتاب‌های الکساندر استروالدر در زمینه کسب و کار

همانطور که در بالا ذکر کردیم، الکساندر استروالدر، صاحب کتاب‌های ارزشمندی در زمینه کسب و کار و مدل سازی در کسب و کار است که مطالعه آن‌ها برای هر کارآفرین و صاحب کسب و کاری لازم است. در ادامه بهترین کتاب‌های کسب و کار از الکساندر استروالدر معرفی شده است.

1. خلق مدل کسب و کار

این کتاب حاصل همکاری مشترک الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور است. یکی از عوامل موفقیت یک استارتاپ، داشتن یک مدل کسب و کار دقیق و منظم است. اهمیت مدل کسب و کار، از همان ابتدا توسط پژوهشگران کسب و کار ثابت شده بود و بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کار‌های نوپا به دنبال خلق این مدل به بهترین شکل رفتند. این مدل به استراتژیست‌های کسب و کار کمک بزرگی می‌کند تا متناسب با وضعیت کسب و کار، فرایند بازاریابی و خلق ارزش را آغاز کنند.

مدل کسب و کار ابزاری برای تعریف دقیق اوضاع کسب و کار و فرایند رسیدن به سود مورد نیاز است؛ بنابراین نباید بدون تحقیق و برنامه ریزی این مدل را طراحی کرد. بلکه طراحی این مدل به صرف زمان کافی و مطالعه زیادی نیاز دارد. برای خلق مدل کسب و کار، باید تمامی عناصر کسب و کار به صورت دقیق بررسی شود و در ارزیابی شرکت، از آن‌ها استفاده شود.

کتاب خلق مدل کسب و کار، به صورت کامل و دقیق به فلسفه کسب و کار و خلق مدل برای آن می‌پردازد و در این رابطه بحث‌های مهمی را پیش می‌کشد. این کتاب تمامی جوانب ممکن یک استارتاپ را بررسی و تحلیل می‌کند و متناسب با آن به صاحبان کسب و کار برای خلق مدل کمک می‌کند.

معرفی الکساندر استروالدر و کتاب‌های آن 7

2. طراحی ارزش‌ پیشنهادی

یکی دیگر از کتاب‌های مشهور الکساندر استروالدر، کتاب طراحی ارزش پیشنهادی است که با همکاری‌‌های ایو پیگنیور، گرگ برنارد و آلن اسمیت نوشته شده است.

خلق ارزش در مسئله کسب و کار، یک فرایند ضروری است که دیر یا زود باید طی شود و این خلق ارزش از مهم‌ترین مراحل رسیدن به موفقیت و سود در کسب و کار است. شما با خلق ارزش، به مشتریان خود خدمات جدید و ارزشمندی ارائه می‌کنید و در واقع بیزینس خود را توسعه می‌دهید.

طراحی ارزش برای کسب و کار، همانقدر که لازم و مهم است، سراسر ریسک و خطر است. اگر بدون نظم و برنامه ریزی وارد این فرایند پر خطر شوید، ممکن است هزینه‌های زیادی انجام دهید که در نهایت به ضرر کسب و کار منجر می‌شود. پس باید به خوبی هرچه تمام‌تر این فرایند را طی کنید.

کتاب خلق ارزش‌های پیشنهادی، با دیدگاه منحصر به فرد خود به این مسئله، سعی می‌کند صاحبان کسب و کار را در فرایند خلق ارزش یاری کند. این کتاب و روش منظم و قاعده‌مند خود، این راه را طی می‌کند و برای طراحی ارزش‌های لازم، به شما کمک می‌کند.

معرفی الکساندر استروالدر و کتاب‌های آن 8

3. مدل کسب و کار شما

یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های هر  کسب و کاری، متغیر بودن وضعیت آن است. به طور کلی هیچ کسب و کاری نباید در یک وضعیت ثابت و بدون رشد و توسعه بماند. تغییر وضعیت از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب از وظایف مهم صاحب کسب و کار است که البته برای رسیدن به آن، طراحی مدل کسب و کار لازم است.

یکی دیگر از کتاب‌های الکساندر استروالدر در رابطه با بوم مدل کسب و کار، کتاب مدل کسب و کار شما است که با همفکری 238 نفر از افراد موفق در کسب و کار نوشته شده است.

در این کتاب، مفهوم مدل کسب و کار زیر ذره بین قرار داده می‌شود و به طور کامل مقوله آن بررسی و تحلیل می‌شود. طراحی بوم مدل کسب و کار، نیاز بسیار زیادی به تفکر سازمان یافته دارد که لازم است طی فرایندی شبیه به تمرین، ذهن را منظم کرد تا با هدفمندی به طراحی مدل کسب و کار بپردازد. کتاب مدل کسب و کار شما، به شما برای رسیدن به تفکر سازمان بافته و در نهایت طراحی یک مدل کسب و کار کمک می‌کند.

معرفی الکساندر استروالدر و کتاب‌های آن 9

سخن آخر

کسب و کار، مانند یک صندق گنج بزرگ است که برای باز کردن آن به یک کلید نیاز دارید؛ این کلید مطالعه و تحقیق در رابطه با کسب و کار و الگو قرار دادن کسب و کار‌های موفق است. الکساندر استروالدر بدون شک می‌تواند یکی از منابع شما برای تحقیق در رابطه با کسب و کار موفق، خلق ارزش و طراحی بوم مدل کسب و کار باشد. خواندن کتاب‌های الکساندر استروالدر، برای هر صاحب کسب و کاری، یک امتیاز بزرگ حساب می‌شود.

جدول معرفی کتاب:

عنوان نویسندگان موضوع تاریخ انتشار
خلق مدل کسب و کار الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور راهنمای طراحی مدل کسب و کار 2010
طراحی ارزش‌های پیشنهادی الکساندر استروالدر، ایو پیگنیور، گرگ برنارد و آلن اسمیت خلق ارزش برای سود آوری کسب و کار 2014
مدل کسب و کار شما الکساندر استروالدر راهنمای طراحی مدل کسب و کار 2012
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها