آموزش و یادگیریتوسعه فردیکارآفرینیکسب و کارموفقیت

اصول، قوانین و رازهای موفقیت در زندگی و کسب و کار

مهمترین رازهای موفقیت در زندگی، ...

تمام انسانها، همیشه راهی برای رسیدن به موفقیت در زندگی دارند، تنها کافی است اصول و قوانین موفقیت، را به درستی درک کرده و آنها را رعایت کنند. این قوانین از آموزه‌های اساتید موفقیتی همچون امام علی (ع)، جیم ران، شاگرد او آنتونی رابینز و منابع بسیار دیگر استخراج شده و در زندگی شخصی برخی از آنها را در عمل تجربه کرده ام و یا افرادی را دیده ام که با رعایت آنها به موفقیتهای بزرگی رسیده اند. در این نوشته این قوانین یا رازهای موفقیت را با شما به اشتراک میگذارم.

======================================================

برای دسترسی به این بخش از محتوا و مشاهده کامل محتوا و لینکها، وارد اکانت خود شوید.

ثبت نام در سایت | ورود به سایت

======================================================

قبلا در مقاله ای از سایت به “12 ستون موفقیت” از زبان جیم ران اشاره کرده ام. که با مراجعه به برگه موفقیت میتوانید آنرا مطالعه کنید. در ادامه اصول و رازهایی از موفقیت را خواهم گفت که در تمام زندگی مورد استفاده قرار میگیرد.

قوانین موفقیت در زندگی

مهمترین قوانین موفقیت در زندگی را قبلا در دو مقاله با عنوان “ده فرمان” و “هقت شهر عشق” در مقالات اسفهلان، توضیح دادم. اما با توجه به اهمتی اونها در این مقاله باز هم در مورد اونها به زبان ساده ارائه می‎کنم.

قوانین 10 فرمان

ویژگی های کارآفرینان موفق ایرانی و خارجی esfahlan.com
ویژگی های کارآفرینان موفق ایرانی و خارجی یا ده فرمان esfahlan.comویژگی های کارآفرینان موفق ایرانی و خارجی esfahlan.com

برای مطالعه بیشتر در مورد این موضوع، مقاله “ده فرمان و ویژگی های شخصیتی کارآفرینان موفق” را مطالعه کنید.

قوانین 7 شهر عشق

هفت شهر عشق، برداشتی معاصر از هفت مرحله رسیدن به موفقیت است. این برداشت برای موفقیت در کسب و کار و موفقیت در زندگی هر فردی قابل استفاده است. هر فردی با رعایت هفت اصلی که در ادامه گفته میشود میتواند برندی مانا از خود و کسب و کار ایجاد کند.

رازها و فوانین موفقیت - هفت شهر عشق
رازها و فوانین موفقیت – هفت شهر عشق

برای مطالعه بیشتر مثالهای این اصول و درک بهتر آنها مقاله “هفت شهر عشق برای موفقیت” را در سایت بخوانید.

قوانین دیگر

قانون 10 هزار ساعت

قانون 10000 ساعت میگوید هر شخصی 10 هزار ساعت برای یک موضوع وقت صرف کند آن را کامل یادگرفته و متخصص در آن موضوع میشود.

البته جدیدا روشی دیگر میگوید شما با یک استراتژی 5 مرحله ای میتوانید با 20 ساعت تمرین، هر کار جدید را به خوبی یاد بگیرید. (به زودی در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد.)

قانون 80-20

شاید اگر وقت بگذارید و تمام کارها و نتایج حاصل از آنها را تحلیل کنید خواهید دید که حدود 80 درصد از دستاوردهای شما از 20 درصد از کارهای شما به دست آمده است. بله این یک قانون مهم است به اسم قانون پارتو که میگوید، 80 درصد نتایج از 20 درصد تلاش شما به دست می آید. پس با توجه به این قانون بهتر است کارهای موثر و کارا را شناسایی کنید و آنها را بیشتر تکرار کنید و کارهای کم اهمیت را حذف کنید. این موضوع به مدیریت زمان شما نیز کمک زیادی خواهد کرد.

یک دید دیگر از قانون 80-20 وجود دارد. آنتونی رابینز نویسنده و مربی موفقیت و روانشناس موفقیت می‌گوید:

موفقیت در هر کاری وقتی به دست میاید که 80 درصد برای روانشناسی، درک و برنامه ریزی کار وقت و انرژی گذاشته شود و 20 درصد برای اجرا و مکانیک کار.

پس از این دید نیز یاد میگیریم که اون 20 درصدی کاری که موثر و کارا است حاصل 80 درصد از زمانی است که برای برنامه ریزی و تفکر در مورد آنها وقت و انرژی گذاشته ایم.

قانون استفاده یا Law of user

این قانون مشابه قانون شکر در ده فرمان است که جیم ران (فیلسوف موفقیت و توسعه فردی و استاد تونی رابینز و برایان تریسی و جیم مکسول) آن را بیان میکند و به ما میگوید هر چیزی را استفاده نکنیم ممکن است دیگر نتوانیم از آن استفاده کنیم. مثلا شما نمیتوانید زمانی را که الان دارید استفاده نکنید و ذخیره کنید آخر ماه یا آخر سال از آن استفاده کنید. زمان و فرصتها در گذر هستند. یا اگر ایده ای به ذهنتان رسیده و اگر آنرا استفاده نکنید و به طرحی شفاف، تبدیل نکنید مطمئن باشید آن را از دست خواهید داد.

پس برای موفقیت باید قانون استفاده یا Law of use را رعایت کنید و هر نعمتی در اختیار دارید استفاده کنید. برای مثال، اگر استعدادی دارید و از آن استفاده نکنید، از بین خواهد رفت و ممکن است باعث حسرت شود.

======================================================

برای دسترسی به این بخش از محتوا و مشاهده کامل محتوا و لینکها، وارد اکانت خود شوید.

ثبت نام در سایت | ورود به سایت

======================================================

قانون مکانیکال

حتما براتون سواله قانون مکانیکال چیست؟ و چی میگه؟

قانون مکانیکال میگوید:
هر کار بزرگی که قابلیت جزء جزء شدن داشته باشد می توان به صورت تقریباً رایگان و بدون پرداخت هزینه آن را انجام داد.
یک مثال خیلی خوب برای برندی که با قانون مکانیکال به موفقیت رسیده است سایت wikipedia است که میتوان گفت بزرگترین مرجع اطلاعات به حساب می آید و تقریبا در هر موردی سوالی داشته باشید در آن پاسخی برایش پیدا می‌کنید. ویدیوی زیر را در مورد این قانون ببینید:

قانون پارکینسون

قانون پارکینسون به ما می‌گوید، هر چقدر زمان برای انجام یک کار مهم در نظر بگیریم، همانقدر، انجام آن کار، طول خواهد کشید. یعنی وقت ذهن خود را روی زمان بیشتری تنظیم میکنیم اتوماتیک، ضمیر ناخودآگاه ما آنقدر کار را کش میدهد تا همانقدر که در نظر گرفته ایم طول بکشد.

نتیجه: پس برای انجام سریع کارها، زمان کمتری برای آنها در نظر بگیرید.

اولین قانون موفقیت چیست؟

اولین قانون موفقیت که از همه قوانین گفته شده مهمتر است این است که حتی قبل از برنامه ریزی، اقدام کنید.

شاید بگویید باید قبل از هر کاری باید برنامه ریزی کرد…

بله درسته اما ریچارد برنسون صاحب بیش از 400 شرکت به شما میگه اول اقدام کنید بعد برنامه ریزی کنید و بهتر کنید.

همچنین روش ناب یا LEAN ژاپنی هم به ما میگوید اول اقدام کنیم با گام کوچک و بعد بهترش کنیم بر اساس بازخورد.

قوانین موفقیت در کسب و کار

قوانین گفته شده در بالا، برای موفقیت در کسب و کار نیز کارایی دارند. در واقع قوانین گفته شده در بالا، میتواند برای موفقیت در هر موضوعی مورد استفاده قرار گیرد. موارد گفته شده همان رازهای موفقیت هستند که مدتها به دنبال آن بوده و هستیم.

قوانین موفقیت در فروش

فروش و مذاکره تجاری، یکی از ارکان مهم موفقیت در هر کسب و کاری است، برای مثال اگر شما قوانین موفقیت در فروش ملک را بدانید، حتما به ثروت خوبی دست می‌یابید. علاوه بر اصول و قوانین موفقیت گفته شده در بالا چند نکته دیگر نیز وجود دارد.

در ادامه چند نکته مهم در رابطه با فروش موفق را بهتون میگویم. البته نکات بسیاری برای رسیدن به موفقیت فروش وجود دارد که برخی از آنها، باید در شخص نهادینه شود. چند فانون مهم برای فروش موفق عبارتند از:

  • صداقت
  • مشاور بودن
  • دادن دو گزینه به مشتری به جای یک گزینه
  • دادن یک هدیه کوچک
  • برخورد دوستانه
  • درک درست از رفتار و پرسونای مشتری (خریدار)
  • درک درست خواسته مشتری
  • درک چرایی خرید مشتری
  • و ..

======================================================

برای دسترسی به این بخش از محتوا و مشاهده کامل محتوا و لینکها، وارد اکانت خود شوید.

ثبت نام در سایت | ورود به سایت

======================================================

قوانین موفقیت در فروش اینترنتی

همانطور که گفتیم قوانین بالا برای موفقیت در هر موضوعی کاربرد دارد. علاوه بر آن در محیط اینترنت برای موفقیت در فروش، باید نکات دیگری را نیز رعایت کنیم که بیشترین حجم آن در ارتباط با تولید اطلاعات با ارزش و مراحل هک رشد است.

برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقاله “افزایش فروش اینترنتی و سایت”مراجعه کنید.

قوانین موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

بخش مهمی از موفقیت هر کسب و کاری مربوط به بازاریابی است و این روزها بهترین نوع بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ است. زیرا با این نوع بازاریابی افراد بیشتری را به سمت کسب و کار، خدمات و محصولات خود هدایت میکنیم.

بازاریابی دیجیتال شامل کانالهای بسیار موثر و کارایی برای جذب مشتری و فروش بیشتر است. برای مثال سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (مثل گوگل)، قویترین و موثرترین کانال جذب مشتری برای اغلب کسب و کارها به شمار میرود. زیرا این روزها تقریبا تمام افراد فعال جامعه میدانند که از طریق گوگل میتوان هر اطلاعاتی را کسب کرد.

جذب مشتری با شبکه های اجتماعی در فضای مجازی نیز کانال دیگری است که هر کسب و کاری میتواند به نوعی از آن برای افزایش مشتریان و افزایش فروش خود استفاده کند. اینستاگرام و تلگرام دو شبکه اجتماعی پر طرفدار در کشور ما است که هر شخصی میتواند تنها با داشتن یک گوشی همراه هوشمند از ان برای رشد کسب و کار خود استفاده کند.

موفقیت در سئو و بازاریابی دیجیتال نیز با قوانین گفته شده مطابقت دارد. علاوه بر این برای موفقیت در بازاریابی دیحیتال باید شش مرحله کلی را همیشه در نظر بگیرید:

  • انتخاب بخش مشتری خاص، تعریف پرسونای خریدار و نقشه سفر مشتری (مقالات مرتبط سایت را بخوانید)
  • تمرکز

برای مطالعه بیشتر درمورد پرسونای خریدار و نقشه سفر مشتری به مقالات زیر مراجعه کنید.

قوانین موفقیت در سئو

مهمترین فاکتورهای موفقیت در سئو عبارتند از تولید محتوای باارزش و مفید که پاسخگوی نیازها و مسائل مهم و اولویت دار مخاطبین باشد. همچنین توجه به رفتار مشتری و تحلیل آن برای بازخوردگیری و استخراج نکاتی برای بهبود مستمر محتوا و تجربه کاربری.

در سئو، موفقیت از کیفیت ناشی میشود. و مفهوم کیفیت یعنی تعریفی سه مرحله ای:

1- سطح شاخص های فنی که امتیازش را کارشناسان تعیین میکنند (در سئو کارشناسان، رباتهای هوش مصنوعی گوگل هستند)
2- سرمایه اجتماعی یا برندینگ، که نتیجه حس خوبی است که کاربران نسبت به یک برند پیدا میکنند
3- حس خوبی که کاربر پیدا میکند بعد از تجربه (و گوگل این را اندازه میگیرد و رتبه میدهد)
رسیدن به چنین ارزشی مثل برداشت میوه یک درخت است، که باید دانه ای بکاری و مدتها بهش برسی تا رشد کند و میوه دهد. قبل از شروع هم باید تصویر روشنی از آنچه قرار است برداشت شود و زحمات رسیدن به آن داشت.
این تعریف سئو از دیدگاه گروه مشاوره کسب و کار اسفهلان است. و این تعریف با کمترین تلاش، برخی محتوای سایت ما را به رتبه اول گوگل رسانده، حتی بدون لینک سازی بیرونی

در حال به روزرسانی هست ..این مقاله آموزشی صرفا بنا به نیاز کاربران و برای درک ساده اصطلاحات بازاریابی دیجیتال نوشته شده است و بر اساس نظرات و سوالات شما  به روزرسانی خواهد شد. اگر مطالب این مقاله براتون مفید است و علاقمند به تکمیل آن هستید، سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات بنویسید.

درخواست مشاوره موفقیت و رشد
امتیاز بدهید post

امتیازدهی کاربران

مفید بودن مطلب

امتیاز میانگین کاربران

با امتیازدهی و نوشتن نظرات سازنده و ارزشمندتان ما را در تولید محتوای بهتر تشویق و همراهی کنید.

امتیاز کاربران: 4.81 ( 10 رای)
نمایش بیشتر

امین قاسمی اسفهلان

مشاور کسب و کار و رشد و توسعه فردی. موسس گروه ایران آسترا و گروه تخصصی جی آی اس آکادمی. علاقمند به شاگردی، راهبری، یادگیری و نوآوری. پیوسته در مسیر شاگردی رشد و موفقیت بوده و آموخته هایم را در سایت اسفهلان به اشتراک می‌گذارم. توانایی من، یک ذهن تحلیلگر و طراح برای حل مسائل کسب و کار اینترنتی و آنلاین، هک رشد سایت و افزایش فروش سایت است. طراحی و کارگردانی هنری ظاهر وب سایت و محتوای سایت توانایی دیگری است که از ذهن تحلیلگر و تحقیقات زیاد به دسته آمده است.

نوشته های مشابه

اشتراک
Notify of
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 نظرات
Inline Feedbacks
دیدن تمام نظرات
ehsan
ehsan
4 years ago

خدماتی هم برای وب‌سایت‌های مشابه ارائه می‌کنید؟

نیما
نیما
4 years ago

سلام
آیا فقط این قوانین وجود دارد؟
امکانش هست مثال برای قوانین زده شود؟

پخش تراکت
پخش تراکت
4 years ago

سلام روزتون بخیر تندرستی

واقعا مفید بود برام من اینجارو سیو کردم تا دوباره بیام

خواستم نظر بزارم خستگیتون بره / پخش تراکت

ممنون

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها