بازاریابی دیجیتالکسب و کار

آموزش خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس

خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس، طراحی دفتر کار در آنجا و … مفاهیم مهمی هستند که این روزها به بحثی پرچالش برای فعالان عرصه دیجیتال تبدیل شده‌اند. شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک و مایکروسافت حریفان سرسخت در به‌دست‌آوردن متاورس و مالکیت بر آن هستند.

مسلماً کنجکاو شدید تا بدانید این متاورس که دو شرکت مهم فیس‌بوک مایکروسافت سرسختانه برای به‌دست‌آوردنش تلاش می‌کنند چیست؟ یا مثلاً مفهوم خرید زمین در متاورس به چه معناست؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به تک‌تک سؤالات شما در زمینه متاورس پاسخ بدهیم.

متاورس چیست؟

دنیای تکنولوژی توقف‌ناپذیر است. درگذشته سرعت پیشرفت این دنیای پررمزوراز به‌شتاب این روزها نبود. اما در حال حاضر هر روز اصطلاحات جدیدی را می‌شنویم که با پیداکردن مفهوم آنها در بحث جدیدی از دنیای تکنولوژی به روی ما باز می‌شود. متاورس metaverse ترکیبی از دو واژه meta به معنی “فراتر” و Universe به معنای “جهان یا گیتی” است. ترکیب این دو واژه را می‌توان جهان برتر یا برتر از جهان شرح داد.

قرارگرفتن در مفهوم این واژه می‌تواند ویژگی‌های بسیاری را به دنیای فیزیکی بیفزاید. در کلامی ساده‌تر باید بگویم متاورس به دنیای سه‌بعدی اطلاق می‌شود که دنیای فیزیکی را با دنیای دیجیتال پیوند زده و ترکیب می‌کند. افراد در این دنیا قادر هستند به‌تمامی نیازهایشان دست پیدا کند به طور مثال در دنیای متاورس می‌توان تمامی اطلاعات موردنیاز را به طور پیوسته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دست داشت.

شاید با خود بگویید به‌دست‌آوردن اطلاعات در بستر وب نیز امکان‌پذیر است و متاورس مفهوم جدیدی را ارائه نمی‌کنند. در خصوص این عقیده شما باید بگوییم اطلاعات در بستر وب به طور پراکنده قابل‌دسترسی هستند. اما در متاورس شما می‌توانید هر اطلاعاتی که لازم دارید را به طور یکپارچه و در کسری از ثانیه به دست بیاورید. از طرفی باید بگوییم که این تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های متاورس است. در ادامه مطلب می‌توانید سایر ویژگی‌های متاورس را به شکل کاملاً ملموس درک کنید.

خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس جلوه‌ای از پیشرفت دنیای تکنولوژی و دیجیتال
متاورس جلوه‌ای از پیشرفت دنیای تکنولوژی و دیجیتال است

واقعیت مجازی در متاورس (VR)

واقعیت مجازی یا به عبارتی ( virtual Reality) به دنیای دیجیتالی اطلاق می‌شود که کاربر در آن قادر است با تمامی اشیا و اتفاقات ارتباط برقرار کند. شاید نمونه این ویژگی را توسط عینک‌های مجازی دیده باشید عینک‌هایی که به شما امکان مشاهده و لمس برخی اشیا و اتفاقات را می‌دهند. در واقع این عینک‌ها پل ارتباطی شما و دنیای دیجیتال هستند که می‌توانند شما را با شگفتی مواجه کنند.

واقعیت افزوده در متاورس (AR)

واقعیت افزوده یا به عبارتی(Augment Reality) به طور موازی با واقعیت (VR) در دنیا متاورس حرکت می‌کند. افزونه همان‌طور که از نامش پیداست قابلیت افزودگی دارد به عبارت بهتر چیز جدیدی به دنیای ما اضافه می‌کند. نمونه‌های این ویژگی را احتمالاً در فیلم‌های لایو اکشن دیده‌اید؛ فیلم‌هایی مانند دامبو، گارفیلد، آلیس در سرزمین عجایب و …

رخداد اصلی این ژانر از فیلم یا کارتون‌ها برقراری ارتباط شخصیت‌های واقعی با شخصیت‌های غیرواقعی است، مواردی مانند حیوانات و یا حتی کاراکترهای کارتونی. درست است که مفهوم این دو عبارت یعنی واقعیت افزوده و لایو اکشن با یکدیگر تفاوت دارند. اما برای آنکه دیده درست از (AR) داشته باشیم بسیار کمک‌کننده هستند در واقعیت افزوده، دنیای دیجیتال مانند فیلم‌هایی که به آنها اشاره کرده‌ایم به دنیای ما اضافه می‌شود و قابلیت تعامل دارند.

واقعیت مجازی در متاورس و خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس
عینک‌های هوشمند نمونه‌ای از واقعیت مجازی در متاورس است

خرید زمین در متاورس

جدیدترین اخبار دنیای دیجیتال آن است که فیس‌بوک تصمیم گرفته است نام خود را تغییر بدهد به دنبال این تصمیم این شرکت مشهور آینده اینترنت و دنیای دیجیتال از آن خودکرده است. متاورس قابلیت آن را دارد که از نظر تئوری دسترسی و قدرت را به شیوه‌ای دموکراتیک ارائه کند و تسلط بزرگ‌ترین کمپانی‌های فناوری را به شکل شگفت‌انگیزی ضعیف کرده و به حداقل برساند.

در بخش‌های قبلی گفتیم تا بعد از به دنیای دیجیتالی گفته می‌شود که به طور موازی در ارتباط با دنیای واقعی قرار دارد. خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس قابلیت منحصربه‌فرد از این دنیای دیجیتال است. هدف از ساخت این زمین‌ها آن است که به طراحان و توسعه دهندگان گیم‌ها اجازه انتشار تجربیاتشان را بدهد از طرفی گیمرها می‌توانند به این شیوه درآمد کسب کنند.

خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس یکی از مزایای دنیای دیجیتال
ساخت دفتر کار در متاورس یکی از مزایای دنیای دیجیتال است

آموزش خرید زمین در متاورس

دنیای مجازی جز لاینفک زندگی واقعی افراد است بنابراین فضای مجازی و بسیاری در اطراف ما هستند که ممکن است از وجود آنها آگاه نباشید دو پلتفرم زیر مشهورترین فروشندگان زمین در متاورس هستند:

• Decentraland:

این بازار واقعیت مجازی توسط بلاک‌چین اتریوم اداره شده و حدود ۱۲۹ ۱۲۸۳ زمین را در اختیار دارد که آنها را در حدود ۹۲۲۰۷۳۸۶.۵۲ دلار تکمیل کرده و عرضه می‌کند. اگر مایل هستید در این پلتفرم زمین خریداری کنید باید با metmask ورود کنید و زمین‌هایی که قرار است به فروش برساند را پیدا کنید.

نکته حائز اهمیت در مورد خرید در Decetaland آن است که قیمت زمین در آن بسیار بالاست. بیشتر سرمایه‌داران بزرگ خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس را به‌منظور سوددهی بیشتر انجام می‌دهند.

• :Axis Infinity

این پلتفرم در واقع یک بازی ارز دیجیتالی است که هدف آن آموزش‌وپرورش و مبارزه با موجودات غیرواقعی است. این بازی حدوداً 822567 زمین برای فروش داشته و چیزی حدود ۱۷۹.۷۹دلار ارزش دارد. ارزان‌ترین قیمت زمین در این بازی حدود ۱۳ هزار دلار بوده است برای خرید زمین در Axie Infinity لازم است به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

گفتنی است که برای خرید زمین به جز دو پلتفرم گفته شده بازارهای دیگری نیز وجود دارد.

افراد زیادی از خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس به سوددهی خوبی می‌رسند
افراد زیادی از خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس به سوددهی خوبی می‌رسند

ساخت دفتر کار در متاورس

دفتر کار مجازی از دیگر ویژگی‌های متاورس است، شاید تا به اینجای مقاله گمان کرده باشید که متاورس پاتوق بچه‌هاست. اما باید بدانید فردی به نام پل تامیلنسون ۴۱ ساله، سال‌هاست که به‌صورت دورکاری زندگی‌اش را می‌گذراند. به گفته خود او کارکردن با مانیتورهای مختلف و حجم زیاد داده‌ها بسیار کسالت‌بار و ازروی ناچاری بوده است.

او اضافه می‌کند همیشه به واقعیت مجازی بسیار علاقه داشته و پس از آشنا شدن با اپلیکیشن بهره‌وری Immersed توانست یک فضای کاری مجازی برای خود ترتیب دهد. فضایی که در آن خبری از مانیتورهای متعدد نیست. بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ مانند فیس‌بوک و مایکروسافت در تلاش‌اند تا از این فضای متاورس به‌خوبی بهره بگیرند، بسیاری نیز با خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس به فعالیت و درآمدزایی می‌پردازند.

کلام آخر

دنیای دیجیتال یک‌دنیای هیجان‌انگیز و درعین‌حال پیچیده است، تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت و ترقی است و هر روز ما را به مفاهیم جدیدی مواجه می‌کند. متاورس یکی از جلوه‌های پیشرفت شگفت‌انگیز است این واژه که ترکیبی از دوکلمه meta و Universe است سعی در ترسیم دنیایی برتر دارد. خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس یکی از کاربردهای این جهان برتر است که افراد زیادی مشغول فعالیت در آن هستند.

شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و فیس‌بوک سرسختانه تلاش می‌کنند به متاورس دسترسی پیدا کنند. هدف از خرید زمین و ساخت دفتر کار در متاورس آن است تا افراد به شیوه‌های درست و قابل‌قبول به انتشار تجربیاتشان بپردازد قابلیتی که به افراد امکان کسب درآمد می‌دهد. در انتها باید بگوییم متاورس در کنار مزایای که دارد بی‌عیب نیز نخواهد بود و همه ما به‌نوعی در این دنیای نسبی معلق هستیم.

3.3/5 - (3 امتیاز)
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

تماس با ما

پشتیبانی و مشاوره

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره واتساپی

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی و مشاوره تلگرامی

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها